Ukończyłem dzisiaj tego moda NA MISTRZU i dochodzę do następującego podsumowania.
PLUSY:
+ rewelacyjna fabuła, kłesty itd., widać, że autorzy włożyli w nie wiele pracy,
+ wspaniale rozwiązana radiacja,
+ nowe bronie,
+ nowe (stare) mutanty,
+ nieustępliwość mutantów (chimery goniły mnie przez całą dolinę mroku)
...i wiele innych. Ogólnie mod bardzo dobry, ale o plusach może krócej, bo każdy wie jakie są.
A teraz minusy...
ZBYT WIELE ANOMALIITak, anomalie moim zdaniem powinny być dodatkiem do trawki i drzewek, a nie być równie popularne jak one. Przez taką powszechność niszczy się ich unikalność i zamiast się nimi "zachwycać", tylko je omijamy. Ponadto są bardziej wkurzające niż niebezpieczne. W Zewie Prypeci anomalie były wspaniale rozwiązane.
SPAWN MONSTERÓWWkurzające jest to, że dany typ mutanta spawnuje w tym samym miejscu. Np. kontroler w wiosce pijawek lub chimery w kordonie. Powinno być w tym dużo więcej losowości, bo tak od razu wiemy czego się spodziewać.
MAŁA WYTRZYMAŁOŚĆ MUTANTÓWNie licząc połamańca i nibyolbrzyma, potwory są zdecydowanie za mało odporne. A kontroler to już w ogóle jest niegroźny... Szkoda, bo zawsze mnie fascynuje ten gostek.
SZYBKOŚĆ MUTANTÓWDziki i kotki zdecydowanie poruszają się za szybko. Dla utrudnienia to dobrze, ale wyglądają one przy tym zbyt nienaturalnie.
IKONY AMUNICJI ZA DUŻETak, zasłaniają ilość nabojów. Wkurzające, zwłaszcza przy minigunie i podobnych.
WSTAWKI MUZYCZNEFajnie, że autorzy słuchają muzyki na poziomie, ale te wstawki są hmmm... Zupełnie nie tutaj, nie w tej grze i w ogóle do bani. Psują klimat jak jasna cholera...
WYŁAŻENIE POZA MAPĘJakoś średnio mi to pasowało. Ani tam nie ma nic ciekawego poza trawką, ani nic się nie dzieje, a każą nam tam biegać. Poza tym niepotrzebnie wydłużono drogi do przejść na nowy poziom.
TEKSTURY W ATPTe przy przejściach są po prostu brzydkie.
POGODATylko deszcz i deszcz... Poza tym nawet jak nie pada to jakoś tak ciemno i ponuro. A i jeszcze jedna sprawa. Chyba w każdej części to jest obecne... pioruny walą naokoło - fajnie. Ale przydałoby się żeby brzmiały jakoś bardziej realistycznie, no i uderzały nieco rzadziej. Ponadto ciekawie by było, gdyby na niebie mogły uderzyć na naszych oczach albo drzewko przysmażyć, a nie bić gdzieś tylko w oddali. No nic, może w kolejnej części.
SUWAK W SCHOWKUMając pełno gratów w schowku jest cholernie irytującym zjeżdżanie na sam dół... A jeśli jeszcze chcemy wziąć amunicję... Sami rozumiecie.
CZĘSTE WYLOTY DO PULPITUDokładnej przyczyny nie znam, bo postanowiłem z nimi żyć. Podejrzewam natomiast, że chodzi o RAM (3GB) jak w Soljance.
Chyba tyle.
