[P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez r_populik w 28 Mar 2012, 20:20

Ten bug wygląda na literówkę. Zmień sobie w gamedata\configs\gameplay\character_desc_general.xml w linijce 13171 to:
Kod: Zaznacz wszystko
<visual>actors\stalker_bandit\stalker_bandit3bmask1</visual>

na to:
Kod: Zaznacz wszystko
<visual>actors\stalker_bandit\stalker_bandit3b_mask</visual>

i powinno działać. Co do reszty to czekajmy na odzew Autora moda.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 28 Mar 2012, 20:57

To co powiedział r_populik naprawi problem ale dopiero po rozpoczęciu nowej gry.

Żeby nie wywalało teraz zrób analogicznie do tego:
Wejdź do meshes\actors\stalker_bandit skopiuj dowolny ze znajdujących się tam plików ogf i wklej go jako brakujący stalker_bandit3b_mask.ogf (de facto 'tworząc' brakujący model) - przestanie się crashować.

Ponieważ obecnie (po mergu z Variation) występuje kilkadziesiąt różnych wariantów modeli NPC-ów, a to którzy z nich się wyspanują jest losowe - nie byłem w stanie wytestować wszystkich - stąd jest kilka wpisów odnoszących się do błędnych (nieistniejących) modeli.

Powyższa procedura w 100% naprawia wszystkie takie crashe (tworzymy nie istniejące modele kopiując istniejące).


Akurat na ten crash natrafiłem już wcześniej (chyba ostatni) - mimo to thx.

Co do reszty - napiszę później.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Inevitable w 29 Mar 2012, 13:34

Mam takie pytanko odnośnie dynamicznego hud'a - czy dałoby radę wyciąć z moda tylko uszkodzenia osłony głowy i dźwięki oddychania? Bardzo mi się to spodobało, i chciałbym to dorzucić do własnej paczki modów, m.in. MSO, AF3, Absolute Texture Packs i parę innych pierdółek ;) . Próbowałem sam, ale nie bardzo mi to wyszło, więc prosiłbym jakichś bardziej doświadczonych w te klocki :D .
Za pomoc oczywiście :wódka: .

EDIT: Z AF3 korzystam, reszty Absolutów od Cromma zresztą też :) .

P.S. Modzik super, na razie jestem jeszcze na Zatonie, ale reszta też się extra zapowiada. Świetna robota :D .
Ostatnio edytowany przez Inevitable, 29 Mar 2012, 19:31, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Inevitable
Kot

Posty: 35
Dołączenie: 20 Lut 2012, 15:40
Ostatnio był: 26 Lip 2018, 01:10
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 2

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 29 Mar 2012, 18:37

Czy korzystasz z Atmosfear3? Określ czy tak czy nie to wstawię ci wszystkie potrzebne i odpowiednio ustawione pliki.

EDIT: Czyli co - na ten moment nie mam ci co podsyłać skoro pozostałeś przy PGR tak?
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Inevitable w 30 Mar 2012, 14:07

Na ten moment tak :P .
Z podsyłką spokojnie, to nie musi być na wczoraj :D .
Po prostu spodobało mi się to, i chciałbym popykać z tym na paczce modów robionej "pod siebie", że tak powiem :) .

EDIT: Jeśli nie trzeba grzebać w tych plikach, żeby działały "osobno", to wystarczy, że mi napiszesz co, skąd i dokąd wkleić, P.G.R. v 0.9.9.1 (chyba tak się nazywa) mam pobrany.
Awatar użytkownika
Inevitable
Kot

Posty: 35
Dołączenie: 20 Lut 2012, 15:40
Ostatnio był: 26 Lip 2018, 01:10
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 2

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez KOSHI w 05 Kwi 2012, 21:19

Poszedłem dzisiaj na bagna w Zatoniu. Kombinezon SSP w plecaku. Założyłem, chodzę po bagnach, znalazłem 2 artefakty. Myślę, jak jestem już do przodu w kasie to zbadam jeszcze helikopter. Idę i nagle słyszę sapanie, oglądam się, 2 pijawy to spie***am. W tym kombinezonie śmierć = 100% w tych okolicznościach. Posmyrały mnie łapkami, ja seria z TRS i się rozstaliśmy, kombinezon rozwalony o 1/3.Jakoś uciekłem. Potem myślę, zajrzę do Tartaku. Wyeliminowałem 3 zombie, resztą zajęła się brygada z Powinności. Trochę ścierw dzików i psów (parę fantów wpadło z ich resztek), zainkasowałem narzędzia i w drogę powrotną. Obszedłem Spalone gospodarstwo bo mi się zdawało, że od tyłu będzie spokojnie wrócić z łupami. Już mam ze skarpy schodzić i ekran niebieski. Nie mogłem pokapować o co biega aż do chwili jak zostało mi 1/5 życia. Kontroler i fale psi, a cha, 2 apteczki i biegiem odwrót. Spierniczyłem stamtąd, potem już bez przygód. Wyprawa udana bo odbiłem na łupach ze zwierząt, zombie, 2 pacjentach z Wolności co też koło tartaku się plątali i ich Powinność zabiła :) + arty. I było do przodu. Mod jest miodzio, trudny na masterze jak skur****yn, ale mi to pasi. Nie wiem czym się tak wszyscy w MISERY zachwycają. Ja tu wypad na bagna planowałem 15 minut + doszły nieoczekiwane atrakcje i już było ciekawie. Ten mod to prawdziwy symulator życia w zonie, jest trudno, jest przesrane i o to chodzi. Walcz albo zdychaj. Do tego emisje, opady, nie ma srania po krzakach, trzeba myśleć cały czas. Czy zdążę prze emisją, a co, jeśli mnie bandyci zaatakują, co wziąć na wyprawę, ile ammo, ile apteczek. Wbrew pozorom to nie istotne z racji podstawki, gdzie było to bez znaczenia. Tu niestety wyjdzie to w momencie, Mało ammo, wdałeś się w walkę, lipa, trzeba zwiewać + jeszcze rozbity pancerz a łupów z rabowania 0 bo nie wykończyliśmy wszystkich. A może trzeba było bokiem obejść. Kombinowanie jest na każdym kroku i o to chodzi, Kto powiedział, że koło Czarnobyla jest strefa z bonusem Kill Frenzy albo strefa wyprzedaży - wszystko za 0,99 jak w markecie. Nie zasłużysz, nie masz kasy.
Image

Za ten post KOSHI otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive trojanuch.
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 22 Sty 2025, 10:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 06 Kwi 2012, 11:48

No to widzisz - fajnie, że działa to jak należy i nie trzeba dawać komuś zadania w PDA, żeby chciało mu się ruszyć d*** ze Skadovska i zrobić coś poza questami i fabułą (a zmusza do tego ekonomia).

Poza tym moim celem było, żeby podobne scenariusze 'generowały' się same (żadna inna gra tego 'nie umie').

Także dzięki - oczywiście nadal, jeśli natrafisz na coś 'do zmiany' to daj znać.
Image
Crazy Misery Brewer

Za ten post trojanuch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Fender.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez Fender w 06 Kwi 2012, 21:57

Zaczynam grać w najnowszą wersję i już czuję, że zapowiada się świetnie :) Nie wiem, czy to niedopatrzenie, lecz moim skromnym zdaniem rangę moddera powinieneś mieć już dawno. Niby nic specjalnego bo jak się coś tworzy to nie dla ramki pod nickiem, jednak uważam, że do tego grona pasowałbyś idealnie! :)
Awatar użytkownika
Fender
Tropiciel

Posty: 260
Dołączenie: 26 Wrz 2010, 12:38
Ostatnio był: 13 Gru 2024, 21:14
Miejscowość: Przedmieścia Limańska
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 90

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez KOSHI w 07 Kwi 2012, 21:59

Testów ciąg dalszy. Męczę Zatoń, robię questy, trochę się szwendam. Większych problemów nie ma co do ukończenia poszczególnych misji, na razie sobie jakoś radzą. Dostałem już 2 razy kolbą, raz mi pacjent jakiś nawet ożył. Chciałem go z noża ubić jak był ranny, ale widać miłosierdzie nie popłaca :E . Drugi raz nie miałem skrupułów. Czyli takie zachowania są tu na plus. Błędów opisowych nie podaje bo wiesz, że nie ma tłumaczeń niektórych przedmiotów, ale przy którejś broni są jakieś masakryczne opisy przy ulepszeniach typu - Odrzut: -6,5465656 itd. Ammo AP się sprawdza, tylko z tego strzelam do NPC. Cel - głowa, korpus i padają. Na mutanty Protecta - najlepiej działa, duże pole rażenia. Trochę bajer z tłumikami też szwankuje, mamy chyba w IL86 modyfikacje, żeby założyć go, a w grze bez problemu się montuje tłumik nie mając tego ulepszenia. Chyba coś było z tymi tłumikami robione i zostały jakieś babole. No i pijawki: jest ciężkooo. Wróciłem nad Bagna lepiej wyposażony, myślę, może są mendy to ubije je, bo nie mogę tego cholernego helikoptera zbadać, cały czas tam łażą. Były, ale przyprowadziły sobie koleżankę ;) . Padły wszystkie, ale się namachałem by je ubić, faktycznie skubane szybko zabijają.

Czy to normalne, że koło Tartaku leciała na mnie horda typu: 15 psów i 15 nibypsów? Nic się nie dało zrobić - ciągle zgon. Load save`a jak byłem jakieś 200m wcześniej, obszedłem teren szerokim łukiem i po sprawie. Ale spawn ładny - jak zobaczyłem co na mnie leci to zwątpiłem :E .
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 22 Sty 2025, 10:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez pagulhan w 07 Kwi 2012, 22:22

Mam problem z wczytywaniem gry oO Dziś wgrałem moda i generalnie wszystko ładnie pięknie, gdy zginąłem - wczytywałem grę bez problemu. Gdy drugi raz włączyłem grę okazało się, że mogę ją wczytać tylko raz, zaraz po uruchomieniu. Gdy zginę i będę chciał wczytać - wywala mnie do windy oO Nie przypominam sobie, bym grał na ultranieskończeniewysokich ustawieniach graficznych, a i wcześniej problemów nie miałem z grą. Da się to jakoś naprawić?

e8400
gts8800
3,25 RAMu
pagulhan
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 12 Kwi 2011, 12:07
Ostatnio był: 22 Lut 2016, 16:46
Kozaki: 0

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez trojanuch w 07 Kwi 2012, 22:29

@KOSHI

Jak zwykle dzięki za raport - wszystko wnikliwie przeczytane :)

Gwoli wyjaśnień:

Spawn psów to nie do końca pojedynczy spawn - tereny wokół Tartaku mają za zadanie wypluwać zwierzęta - ale w normalnych 'squadach' (po 3-4). Przy czym - jeśli długo tam nie byłeś to teren był w off-line, a więc nic tam nie ginęło tylko pieski cały czas się namnażały. Poszedłeś, całość weszła w on-line i bah - atak 'hordy' (imo i tak fajna rzecz - wreszcie czasem gdzieś 'nie możesz' pójść).

Co do Pijawek wokół BIS - dodatkowo zrobiłem tak, że jak zrobisz questa z leżem pijawek (wytrujesz je gazem w podziemiach) to już się tam nie spawnują. Za to będziesz mógł spotkać innych przyjemnych lokatorów ;)

@pagulhan

W pace, w folderze #optionals masz tekstury nieba AF3 w formacie 512px - skorzystaj, powinno pomóc.

Poza tym możesz zmniejszyć switch_distance (inna z opcji w tym samym folderze) - ale to już raczej w ostateczności.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [P.G.R.] Pripyat Gameplay Rebalanced - nowy balans & AI

Postprzez pagulhan w 07 Kwi 2012, 22:34

Dorwałem się do loga (logów?) w steamowym folderze. Wygląda to tak:
Kod: Zaznacz wszystko
Expression    : data
Function      : CVirtualFileReader::CVirtualFileReader
File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\FS.cpp
Line          : 545
Description   : h:\dziwne programy\steam\steamapps\common\stalker call of pripyat\gamedata\spawns\all.spawn
Arguments     : Not enough storage is available to process this command.


Dodatkowo kilkanaście razy powtórzyło się:
! Cannot find saved game ~#i#:illegal call of add animation. weapon is strapping now!!! zat_b106_stalker_gonta5733

edit.
Dzięki, pomogła wymiana plików.

Mam teraz inny problem: przy podejściu do Żelaznego Lasu od wschodu, gra nagle przenosi mnie do Janowa. Po załadowaniu rozmawia ze mną przewodnik i tamtejszy mechanik. Co dziwne, gra automatycznie nadpisuje szybki zapis na identyczny z zapisem, który gra wykonuje po przybyciu do Janowa.

edit2.

Wywala podczas wyboru "Mam pytanie" podczas rozmowy z Tasakiem, po dostarczeniu jedzenia do Magazynów Podstacji
Kod: Zaznacz wszystko
Expression    : !phrase_dialog->m_PhraseVector.empty()
Function      : CPhraseDialog::SayPhrase
File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrGame\PhraseDialog.cpp
Line          : 146
Description   : No available phrase to say, dialog[dm_universal_dialog]

pagulhan
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 12 Kwi 2011, 12:07
Ostatnio był: 22 Lut 2016, 16:46
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości