RAGE

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: RAGE

Postprzez Terminus w 16 Mar 2013, 15:44

Najaktualniejsze. Przynajmniej tak twierdzi strona amd. ;-)
CREDO [łac. Wierzę]
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Reklamy Google

Re: RAGE

Postprzez BJ Blazkowicz w 16 Mar 2013, 15:49

Terminus napisał(a):Na moim lapku

Dziękuję, dobranoc, na lapku to sobie graj w minecrafta a nie w grę która tak obciąża komputer.
I nie wyjeżdżaj z tekstem "przecież ja rendery robię na tym lapku" bo rendery a gra to 2 różne sprawy.

No i grafika radeona, idź się powieś...
Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 977
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 10 Gru 2023, 23:39
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 520

Re: RAGE

Postprzez Terminus w 16 Mar 2013, 16:03

Dziękuję Ci BJ za ten twórczy, wnoszący wiele do poruszanej w dyskusji kwestii post.
Z lekką konsternacją uświadomiłem sobie, że dopóki nie spłynęła na mnie Twa mądrość w swojej ignorancji odpalałem na tym laptopie z kartą, którą mogę się tylko powiesić, na max detalach w natywnej rozdzielczości mojej matrycy [1600x900] takie gry jak Crysis czy Metro. Obiecuję więcej nie będę.
CREDO [łac. Wierzę]

Za ten post Terminus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive djcycu.
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: RAGE

Postprzez paintball_0 w 16 Mar 2013, 16:20

RAGE. o ile mnie pamięć nie myli, nigdy nie lubił się z Radeonami. Na początku nawet z nVidią nie chciał współpracować. AMD wypuściło jakieś specjalne stery pod tę grę. Zupełnie zapomniałem o problemach z kompatybilnością, bo po pierwsze od lat nie miałem do czynienia z Radeonem, po drugie od dawna nie miałem do czynienia z Radeonem. ;) Myślałem, że problemy są już przeszłością i że patche wszystko naprawiły.

Poważnie na swoim lapie grasz w Metro na full detal? Możesz podać model? :) Ja mam Lenovo T61p, metra nie sprawdzałem, ale Rage nie tylko włącza się i działa, ale nawet da się grać! Gdybym miał SSD i 4gb ram, to pewnie i z cudującymi teksturami nie byłoby problemu.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: RAGE

Postprzez Terminus w 16 Mar 2013, 16:47

Asus G73JH
CREDO [łac. Wierzę]
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: RAGE

Postprzez paintball_0 w 16 Mar 2013, 18:56

Hahaha, na twoim miejscu tez bym tylko nazwę podał. :E
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: RAGE

Postprzez Terminus w 16 Mar 2013, 18:59

Nie rozumiem?
Nie potrafisz sprawdzić w necie parametrów tego modelu czy nie wierzysz, że go posiadam?
Mam Ci przesłać zdjęcie lapka z karteczką "dla marudy"?
nie chce mi siem robić nowych zdjęć
Ostatnio edytowany przez Terminus, 16 Mar 2013, 19:34, edytowano w sumie 1 raz
CREDO [łac. Wierzę]
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: RAGE

Postprzez Soviet w 16 Mar 2013, 19:02

Tylko wpisz na karteczce nick.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 22:59
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: RAGE

Postprzez paintball_0 w 16 Mar 2013, 21:19

Terminus napisał(a):Nie rozumiem?
Nie potrafisz sprawdzić w necie parametrów tego modelu czy nie wierzysz, że go posiadam?
Mam Ci przesłać zdjęcie lapka z karteczką "dla marudy"?
nie chce mi siem robić nowych zdjęć


Chciałem przez to powiedzieć, że fajny laptop, a nie że nie umiem wkleić nazwy w google. :|
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: RAGE

Postprzez Dżuz w 06 Kwi 2015, 14:14

Mały odkop :P

Terminus napisał(a):Fascynująca gra...
Na moim lapku [i7, hd5870] co parę sekund kilkusekundowe zwiechy gry.
Im bardziej obniżam jakość grafiki w ustawieniach tym gorzej się tnie.
Po zainstalowaniu najnowszych sterów do grafiki już zupełnie nie da się grać.


Zaiste, fascynująca... Na moim sprzęcie chodzi w stałych 60 fps-ach i nie ma żadnego doczytywanie się tekstur :suchar: Ale dobra, dość z głupotami :E Dziwne, żeby po prawie czterech latach od premiery, gra nie działała płynnie na w miarę nowym sprzęcie :caleb:

Tak poważnie to jakoś strasznie fascynująca to ona nie jest, ta gra. Pamiętam jak ostro byłem napalony na ten tytuł gdy tylko pojawiły się pierwsze wzmianki na jego temat. Gdy gra zaczęła nabierać jako takiego wyglądu i zaczęły ukazywać się pierwsze konkretniejsze materiały, to stwierdziłem, że to nie to na co czekałem i byłem mocno rozczarowany, o czym nawet nie omieszkałem wspomnieć na początku tej dyskusji. I w sumie miałem wtedy sporo racji i hitem ta gra nie jest :caleb:

Po tych paru latach, nadal twierdzę, że potwory i insze zmutowane ścierwo nie jest żadnym arcydziełem zaserwowanym nam przez projektantów, ale mogło być gorzej. Mogliśmy dostać jakieś komiczne, czworonożne stwory jak to było w przypadku serii Metro, więc nie narzekam. Kontrastem są tu zarówno ci bardziej "ludzcy" przeciwnicy jak i nasi sojusznicy, wypadający o niebo lepiej - spójna, wielobarwna menażeria idealnie pasująca do komiksowego klimatu całej gry. No i nie ma się wrażenia, że świat zamieszkują klony dwóch postaci.

Natomiast o broni nie mogę powiedzieć wiele pozytywnego. Ot, zwykłe pukawki w lekko futurystyczno-steampunkowej formie, których w dodatku jest jak na lekarstwo. Wspominane Metro czy choćby Borderlands prezentują się na tym polu o lata świetlne lepiej, chociaż to trochę inne klimaty. Na całe szczęście w przypadku pukawek nie chodzi o wygląd i twórcy Rage odwalili kawał dobrej roboty, bo strzela się w tej grze fantastycznie. A kuszy i bełtów dzięki którym możemy kontrolować umysł trafionego wroga, długo chyba nic nie pobije. Wszystko psuje tylko fakt, że ulepszenia broni to jakiś niewypał, bo poprawić możemy tylko parę giwer i to w dość ograniczonym zakresie, a w dodatku tylko jeżeli bardzo chcemy bo jakoś szczególnie przydatne te rewolucje nie są. Przez to mamy wrażenie, że na pewnym etapie tworzenia gry ktoś stwierdził, że dalsze prace nad tym elementem nie mają sensu, ale że się trochę już napracował to zostawił to co do tej pory wymyślił :caleb: Tę "małą" niedoróbkę poprawia możliwość tworzenia albo kupowania różnych rodzajów amunicji, które to mają decydujące znaczenie w wielu starciach. Dodatkowo możemy budować mini wieże strażnicze czy strzelające mechaniczne pająki, zasypujące wrogów gradem ołowiu, albo zmajstrować zdalnie sterowane samochody i wysadzać przy ich pomocy przeciwników. Problem tylko w tym, że brak w grze jakiegokolwiek menu szybkiego dostępu, które ułatwiałoby korzystanie z tych przedmiotów, co mocno irytuje. Ponadto, oprócz wspomnianych samochodów, które są wymagane do wykonania jednej misji, pozostałe wspomagacze nie są jakoś szczególnie niezbędne do przetrwania pojedynków. Podobnie jak znikomą wartość mają mikstury poprawiające naszą wytrzymałość czy inne podobne samoróbki. Może na wyższych poziomach trudności ma to sens, ale przy normalnej rozgrywce można się bez tego w zupełności obejść.

A dzieje się tak w sporej mierze przez to, że gra wybitnie trudna nie jest pomimo faktu, że przeciwnicy wykazują znamiona jakiejś tam inteligencji i potrafią zmieniać pozycje, ostrzeliwać nas zza winkla (szkoda, że my nie możemy), czy ratować się odwrotem, w którym to manewrze się specjalizują i który to upodobali sobie do granic możliwości. Potrafią nawet odpowiadać ogniem gdy leżą ledwo żywi na ziemi, co dodaje grze trochę realizmu. Niestety psuje go dość rażące niedociągnięcie w postaci niebywałej wytrzymałości wrogów na trafienia. Mogę jeszcze zaakceptować sytuację, w której kierowany jakąś nieznaną siłą mutant, w dodatku sporych rozmiarów, szarżuje na nas nawet po przyjęciu sporej ilości śrutu w czerep, ale gdy zwykły bandzior jest w stanie przeżyć bez żadnej ochrony kilka trafień w głowę, to coś tu jest nie tak :E A szkoda, bo animacje postaci są naprawdę pierwszej klasy i miło się ogląda wrogów czołgających się po ziemi czy kuśtykających w odwrocie, przez co potyczki długo zapadają w pamięć. Gdyby tylko przeciwnicy byli trochę bardziej zróżnicowani, byłoby niemal idealnie. A tak to mamy całą armię mutantów, skaczących jak małpy po ścianach i stosujących ciągle te same sztuczki. Czasem zdarzy się jakaś większa, ociężała bestia, ale tych jest tyle co kot napłakał. Podobnie sprawa ma się z bandytami czy siłami rządowymi. W sumie to zachowują się oni bardzo podobnie do wspomnianych mutantów i możemy trafić na ciężkozbrojnego i dobrze opancerzonego żołnierza, robiącego na ziemi żwawe fikołki :facepalm:

Nie są to natomiast elementy jakoś strasznie psujące rozrywkę. Pojedynki są dynamiczne i na brak wrażeń nie można narzekać. Gra jest szybka ale nie do przesady i mamy możliwość porozglądania się tu i ówdzie. A jest na co popatrzeć - począwszy od uroczej córki Hagara (czemu w Srajrymie są takie maszkary... :suchar:), przez świetnie zaprojektowane stroje bohaterów a na zapierających dech w piersiach lokacjach kończąc. Aż dziw bierze, że coś tak wizualnie spójnego mogło wyjść pod banderą Bethesdy :suchar: Niby grę robiło Id Software, ale miałem wrażenie, że członkowie klanu Ukrytych, wyglądają jak zabójcy z Mrocznego Bractwa w Morrowind, a Coffer wygląda jak gondolier z Vivec :E Dobra, dość pitolenia. Design robi wrażenie i Wellspring długo będę pamiętał. Żabojad, który czuwał nad kreacją świata w Rage, spisał się nad wyraz dobrze i tak przesiąkniętego amerykańskością klimatu jak w tej grze dawno nie widziałem. Taki post-apokaliptyczny świat lubię najbardziej: kolorowy, z elementami steampunku i stacjami benzynowymi à la art deco. Nie boję się użyć tego określenia - wizualny majstersztyk :caleb: Pomijając fakt fatalnych, nie wiedzieć czemu, niektórych tekstur w porażająco niskiej rozdzielczości :/

Szkoda tylko, że jest tego tak mało. Dead City bije na głowę inne post-apokaliptyczne metropolie. Mimo że w gruncie rzeczy miniaturowe, liniowe i zbudowane na bazie wijącego się korytarza, to i tak sprawia wrażenie większego i bardziej przytłaczającego niż choćby Moskwa w Metrze. Niestety, podobnie jak w Metrze czy w S.T.A.L.K.E.R.ze to co mogło być przynajmniej wisienką na torcie, nie jest nawet przystawką. Jest kiepsko zaserwowanym aperitifem przed daniem głównym, na które i tak próżno czekać. A wielka szkoda, bo ta lokacja miała potencjał. W ogóle Rage fabularnie nie porywa, a kolorowi bohaterowie, mimo że świetnie się prezentują, w rzeczywistości nie są jakoś szczególnie charyzmatyczni czy chociażby zjawiskowi. Pomijam fakt, że gra bezczelnie opiera się na pokonywaniu po dwa razy tych samych miejsc i jest do bólu liniowa, a o w pełni otwartym i funkcjonalnym świecie nie ma tu mowy. Choć jak na grę FPS to i tak nie najgorzej. 27 godzin gry to niezły wynik, choć najwięcej czasu zajęło mi zaliczenie wszystkich wyścigów samochodowych, które i tak niezbyt mnie interesowały w tej grze i o których wolałbym zapomnieć. Rozumiem, że w zamierzeniu miał to być element kreacji świata, ale w rzeczywistości wyszło z tego coś co jest tylko dodatkiem do gry i to dość mnie irytującym.

Podsumowując przyznam, że Rage mimo niewykorzystanego potencjału, zrobił na mnie pozytywne wrażenie i jest to jedna z niewielu gier typu FPS do których mógłbym wrócić po raz drugi. Choćby po to, żeby zebrać wszystkie karty do gry w Rage Frenzy :P Fakt, inaczej to sobie wyobrażałem te przeszło siedem lat temu. gdy grę zapowiedziano i jeszcze inaczej gdy w końcu ujrzała światło dzienne. Mimo upływu lat, paru spapranych elementów i słabej historii, nadal broni się świetnie wykreowanym światem, emocjonującymi pojedynkami, grafiką, udźwiękowieniem i ścieżką dźwiękową, które nawet dziś mogą się podobać oraz klimatem, który mi jak najbardziej odpowiada. Gdyby bethesdowe fallouty miały taką atmosferę, dużo chętniej bym się za nie zabrał, a tak to niestety, ale odpychają mnie swoim designem. Rage w formie RPGa, to byłoby coś :caleb: Tak czy owak, gra jak najbardziej warta tych niecałych dziewięciu złotych, które za nią dałem :suchar:
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image

Za ten post Dżuz otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive dorian.
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 29 Paź 2024, 00:46
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: RAGE

Postprzez Terminus w 06 Kwi 2015, 21:05

Ja grę wywaliłem z dysku pewnie gdzieś w jej połowie. Z powodu nudy; problemy techniczne jakoś przebolałem. Przyznam lokacje malownicze, ale reszta nie zrobiła na mnie specjalnego wrażenia.
CREDO [łac. Wierzę]
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: RAGE

Postprzez Darth ReX w 06 Kwi 2015, 22:48

Nie mam z tą grą jakichś szczególnych problemów technicznych. Zasadniczo to chodzi u mnie bardzo płynnie na maksymalnych detalach, a laptopa mam słabszego od Termiego... :P Problemem jest natomiast doczytywanie tekstur, które są zawsze przez sekundę rozmazane, a potem się wyostrzają. Choć w sumie to rozmazane są nawet gdy są już "ostre"...
Problemem tej gry jest jednak nuda. Nie mam żadnej motywacji by latać po pustkowiach swoim autkiem, ani, by łazić i strzelać do przygłupich wrogów w zniszczonych przez wojnę miejscówkach. Bardzo przereklamowany tytuł.
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2051
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: 27 Paź 2024, 22:31
Kozaki: 224

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości