[PROBLEM] Oczy wypala

Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym gry, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
X:\S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha\appdata\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

[PROBLEM] Oczy wypala

Postprzez Plaargath w 28 Kwi 2014, 10:32

Witam.
Grafika to moja pięta achillesowa w tym całym bałaganie, także proszę o poradę od kolegów, co się znają.
Jak wyłażę z bunkra oślepia mnie słońce. Wszystko pięknie, płynnie, ale:
1) jak słońce pada np na lornetkę, to praktycznie zamienia ją w biały oślepiacz
ale to jeszcze nic, dałoby się przeżyć.
2) Mocno oświetlone słońcem brzegi/szczyty drzew i krzaków albo nikną w zalewie białości, albo - co gorsza - raz się pojawiają, raz znikają, kiedy ruszam actorem. Miga tak, jakby ekarn chciał z biurka zeskoczyć. Bardzo trudno to ująć na screenach, ale mniej więcej się udało uchwycić różnicę.
Image
Image
Image
Image

Suwaki typu brightness i gamma nic nie zmieniają w tej kwestii, stawiam, że któryś z parametrów w user.ltx najsensowniej będzie zmniejszyć - i tutaj właśnie kończy mi się doświadczenie, bo tego nigdy bardziej nie robiłem. Mużyki, pamagijte! Co mam tam zmienić?

Jakby co, wrzucam w spoiler mojego user.ltx'a:
:

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
_preset Extreme
ai_use_torch_dynamic_lights on
unbindall
bind left kLEFT
bind right kRIGHT
bind up kUP
bind down kDOWN
bind jump kX
bind crouch_toggle kE
bind accel kSPACE
bind sprint_toggle kZ
bind forward kR
bind back kF
bind lstrafe kD
bind rstrafe kG
bind rlookout kH
bind cam_1 kF1
bind cam_2 kF2
bind cam_3 kF3
bind cam_zoom_in kADD
bind cam_zoom_out kSUBTRACT
bind torch kY
bind night_vision kN
bind wpn_1 k1
bind wpn_2 k2
bind wpn_3 k3
bind wpn_4 k4
bind wpn_5 k5
bind wpn_6 k6
bind artefact k7
bind wpn_next kW
bind wpn_fire mouse1
bind wpn_zoom mouse2
bind wpn_reload kB
bind wpn_func kV
bind wpn_firemode_prev kQ
bind wpn_firemode_next kA
bind pause kPAUSE
bind drop kC
bind use kT
bind scores kTAB
bind chat kCOMMA
bind chat_team kPERIOD
bind screenshot kF12
bind quit kESCAPE
bind console kGRAVE
bind inventory kLMENU
bind skin_menu kO
bind team_menu kU
bind active_jobs kLCONTROL
bind map kM
bind vote_begin kF5
bind vote kF6
bind vote_yes kF7
bind vote_no kF8
bind use_bandage kRBRACKET
bind use_medkit kLBRACKET
bind quick_save kF6
bind quick_load kF8
cam_inert 0.1
cam_slide_inert 0.2
cl_cod_pickup_mode 1
cl_dynamiccrosshair on
fov 67.5
g_actor_body on
g_autopickup off
g_backrun off
g_corpsenum 10
g_eventdelay 0
g_first_person_death on
g_game_difficulty gd_master
hud_adjust_mode 0
hud_adjust_value 0.
hud_crosshair on
hud_crosshair_dist off
hud_draw on
hud_fov 0.45
hud_info on
hud_weapon on
la_use_crosshair off
language eng
load_last_save filip_quicksave
mm_mm_net_srv_dedicated off
mm_net_con_publicserver off
mm_net_con_spectator 20
mm_net_con_spectator_on off
mm_net_filter_empty on
mm_net_filter_full on
mm_net_filter_listen on
mm_net_filter_pass on
mm_net_filter_wo_ff on
mm_net_filter_wo_pass on
mm_net_srv_gamemode st_deathmatch
mm_net_srv_maxplayers 32
mm_net_srv_name XRAY-PC
mm_net_srv_reinforcement_type 1
mm_net_weather_rateofchange 1.
mouse_invert off
mouse_sens 0.24
net_cl_icurvesize 0
net_cl_icurvetype 0
net_cl_interpolation 0.
net_cl_log_data off
net_compressor_enabled 0
net_compressor_gather_stats 0
net_dbg_dump_export_obj 0
net_dbg_dump_import_obj 0
net_dbg_dump_update_read 0
net_dbg_dump_update_write 0
net_dedicated_sleep 5
net_sv_gpmode 0
net_sv_log_data off
net_sv_pending_lim 3
net_sv_update_rate 30
ph_collision_of_corpses on
ph_frequency 100.00000
ph_gravity 19.62
ph_iterations 18
r1_detail_textures on
r1_dlights on
r1_dlights_clip 75.
r1_fog_luminance 1.1
r1_lmodel_lerp 0.1
r1_pps_u 0.
r1_pps_v 0.
r1_software_skinning 0
r1_ssa_lod_a 64.
r1_ssa_lod_b 48.
r1_tf_mipbias 0.
r2_aa off
r2_aa_break (0.800000, 0.100000, 0.000000)
r2_aa_kernel 0.5
r2_aa_weight (0.250000, 0.250000, 0.000000)
r2_allow_r1_lights on
r2_anamorphicLFfactor 1.
r2_dhemi_count 5
r2_dhemi_light_flow 0.1
r2_dhemi_light_scale 0.2
r2_dhemi_sky_scale 0.08
r2_dhemi_smooth 1.
r2_dof -0.400000,1.500000,600.000000
r2_dof_enable off
r2_dof_kernel 4.
r2_dof_sky 0.
r2_exp_donttest_shad off
r2_gi off
r2_gi_clip 0.001
r2_gi_depth 1
r2_gi_photons 16
r2_gi_refl 0.9
r2_gloss_factor 4.
r2_ls_bloom_fast off
r2_ls_bloom_kernel_b 0.5
r2_ls_bloom_kernel_g 3.
r2_ls_bloom_kernel_scale 0.7
r2_ls_bloom_speed 100.
r2_ls_bloom_threshold 0.00001
r2_ls_depth_bias -0.0003
r2_ls_depth_scale 1.00001
r2_ls_dsm_kernel 0.7
r2_ls_psm_kernel 0.7
r2_ls_squality 1.
r2_ls_ssm_kernel 0.7
r2_mblur 0.2
r2_mblur_enable off
r2_parallax_h 0.02
r2_shadow_cascede_old off
r2_shadow_cascede_zcul off
r2_slight_fade 1.
r2_smap_size Extreme
r2_soft_particles on
r2_soft_water on
r2_specularExponentBias 1.
r2_specularExponentMul 1.
r2_ssa_lod_a 64.
r2_ssa_lod_b 48.
r2_ssao st_opt_high
r2_ssao_blur off
r2_ssao_half_data off
r2_ssao_hbao off
r2_ssao_hdao on
r2_ssao_mode ui_mm_hdao
r2_ssao_opt_data off
r2_steep_parallax on
r2_sun on
r2_sun_depth_far_bias -0.00002
r2_sun_depth_far_scale 1.
r2_sun_depth_near_bias 0.00001
r2_sun_depth_near_scale 1.
r2_sun_details off
r2_sun_far 100.
r2_sun_focus on
r2_sun_lumscale 1.2
r2_sun_lumscale_amb 0.25
r2_sun_lumscale_hemi 0.65
r2_sun_near 20.
r2_sun_near_border 0.75
r2_sun_shafts st_opt_high
r2_sun_tsm on
r2_sun_tsm_bias -0.01
r2_sun_tsm_proj 0.3
r2_tf_mipbias 0.
r2_tonemap on
r2_tonemap_adaptation 2.
r2_tonemap_amount 1.
r2_tonemap_lowlum 0.4
r2_tonemap_middlegray 1.
r2_wait_sleep 0
r2_zfill off
r2_zfill_depth 0.25
r2em 0.
r3_dynamic_wet_surfaces off
r3_dynamic_wet_surfaces_far 30.
r3_dynamic_wet_surfaces_near 10.
r3_dynamic_wet_surfaces_sm_res 256
r3_gbuffer_opt on
r3_minmax_sm autodetect
r3_msaa st_opt_off
r3_msaa_alphatest st_opt_off
r3_use_dx10_1 off
r__detail_density 0.22
r__detail_l_ambient 0.9
r__detail_l_aniso 0.25
r__dtex_range 50.
r__geometry_lod 2.
r__glows_per_frame 16
r__supersample 4
r__tf_aniso 16
r__wallmark_ttl 300.
renderer renderer_r2
rs_c_brightness 1.
rs_c_contrast 1.
rs_c_gamma 1.
rs_cam_pos off
rs_detail on
rs_fullscreen on
rs_hom_depth_draw off
rs_refresh_60hz on
rs_skeleton_update 32
rs_stats off
rs_v_sync on
rs_vis_distance 1.5
show_clock on
snd_acceleration on
snd_cache_size 32
snd_device Generic Software
snd_efx off
snd_targets 32
snd_volume_eff 1.
snd_volume_music 1.
start_time_single 1.1.1 12:0:0.0
sv_anomalies_enabled 1
sv_anomalies_length 3
sv_artefact_respawn_delta 30
sv_artefact_spawn_force 0
sv_artefact_stay_time 3
sv_artefacts_count 10
sv_auto_team_balance 0
sv_auto_team_swap 1
sv_bearercantsprint 1
sv_client_reconnect_time 3
sv_console_update_rate 1
sv_dedicated_server_update_rate 100
sv_dmgblockindicator 1
sv_dmgblocktime 0
sv_dump_online_statistics_period 0
sv_forcerespawn 0
sv_fraglimit 10
sv_friendly_indicators 0
sv_friendly_names 0
sv_friendlyfire 1.
sv_hail_to_winner_time 7
sv_max_ping_limit 2000
sv_pda_hunt 1
sv_reinforcement_time 20
sv_remove_corpse 1
sv_remove_weapon 1
sv_returnplayers 1
sv_rpoint_freeze_time 0
sv_shieldedbases 1
sv_spectr_firsteye 1
sv_spectr_freefly 0
sv_spectr_freelook 1
sv_spectr_lookat 1
sv_spectr_teamcamera 1
sv_statistic_collect 0
sv_teamkill_limit 3
sv_teamkill_punish 1
sv_timelimit 0
sv_vote_enabled 255
sv_vote_participants 0
sv_vote_quota 0.51
sv_vote_time 1.
sv_warm_up 0
texture_lod 0
time_factor_single 1.
ui_hud_type hud_3
vid_bpp 32
vid_mode 1440x900
weapon_bobbing on
weapon_hold_zoom on
weapon_strafe_inertion on
 


EDIT: Aha, zmienianie trybów jak w poście niżej też nic nie daje, HDAO, HBAO, SSAO - to samo. Jak zmieniłem r2_gloss_factor na zero, to problem zniknął, ale wiadomo - jest tępo. Gloss_factor na 0.1 (oryginalnie było 4) nie poprawia sytuacji.
Ostatnio edytowany przez Plaargath, 28 Kwi 2014, 12:20, edytowano w sumie 1 raz
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 09 Maj 2025, 12:22
Kozaki: 237

Reklamy Google

Re: [PROBLEM] Oczy wypala

Postprzez KTS w 28 Kwi 2014, 11:28

mam prawie identyczny problem. Próbowałem wszystkich ustawień, na staticu wszystko spoko, problem zaczyna się od dynamica do dx10, włączając i wyłączając wszystkie możliwe opcje, niestety żadnej różnicy. Suwaki od kontrastu, jasności i gammy też nic nie dają.
Image
Image
Image
Image
Image
"Because at this time in the Soviet Union any information about the risks of nuclear power is classified
As far as each man know, soviet reactors are flawless. Nothing ever goes wrong. Nothing Can go wrong."
Awatar użytkownika
KTS
Stalker

Posty: 62
Dołączenie: 27 Paź 2007, 23:49
Ostatnio był: 14 Paź 2024, 08:24
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 2

Re: [PROBLEM] Oczy wypala

Postprzez MajorDiegtiarov w 28 Kwi 2014, 17:48

mam to samo co najdziwniejsze wczoraj grałem było ok a dzisiaj jest aż nad to kolorowo a chmury są białe bo je aż tak rozjaśniło
Awatar użytkownika
MajorDiegtiarov
Tropiciel

Posty: 248
Dołączenie: 09 Wrz 2013, 21:50
Ostatnio był: 06 Gru 2024, 23:19
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Re: [PROBLEM] Oczy wypala

Postprzez KTS w 28 Kwi 2014, 21:23

w pliku user.ltx zmieniłem wartość
Kod: Zaznacz wszystko
r2_tonemap_middlegray 1.

na
Kod: Zaznacz wszystko
r2_tonemap_middlegray 0.2


i widzę znaczną poprawę.
"Because at this time in the Soviet Union any information about the risks of nuclear power is classified
As far as each man know, soviet reactors are flawless. Nothing ever goes wrong. Nothing Can go wrong."

Za ten post KTS otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Sohana.
Awatar użytkownika
KTS
Stalker

Posty: 62
Dołączenie: 27 Paź 2007, 23:49
Ostatnio był: 14 Paź 2024, 08:24
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 2

Re: [PROBLEM] Oczy wypala

Postprzez Plaargath w 28 Kwi 2014, 23:05

EDIT2:
Udało się! Wystarczyło na DX10 zmienić.

Nazwa tematu nabiera nowego znaczenia - ludzie, teraz to wygląda tak, że dupsko po prostu urywa, a szczęka mi prawie śródstopie do podłogi przybiła. Jasny gwint! Wszystkie suwaki na prawo, tylko DOF i MB wyłączone, reszta wymaxowana, FOV na prawie 90 - ja nie mogę, to nawet z cieniami trawy nie przycina (ledwo zauważalnie na większej otwartej przestrzeni), a wygląda tak, że... brak mi słów. Nie mogę się powstrzymać od staropolskiego:
:

ja pier*olę!


Panowie Dezowave'y - chapeau bas. Pierwsze 5 minut gry (bieganie po krzakach) powala na łopatki. A teraz spać. Niestety.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 09 Maj 2025, 12:22
Kozaki: 237


Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość